Зарядна станція для електромобіля – сучасний пристрій. Український виробник «ЕЛМІЗ» радить звертати увагу і на закладені конструктивні можливості, і на ремонтопридатність, і на сервісне обслуговування. Вибір зарядної станції для електромобіля – питання не лише її зовнішньої привабливості та ціни. Це також питання надійності в роботі, ремонтопридатності та підтримки певного програмного забезпечення. Іншими словами – питання якості інженерних рішень, які придумали та реалізували розробники.
Журнал EcoDrive поспілкувався з Юрієм Семаком, технічним директором АТ «ЕЛМІЗ», яке розробляє і виготовляє зарядні станції, і комерційні електромобілі.
АТ «ЕЛМІЗ» – це приладобудівне підприємство з повним циклом виготовлення продукції від розробки до серійного виробництва. Система управління якістю сертифікована на відповідність стандарту ISO 9001:2015 та проходить щорічну переатестацію. Підприємство має власну випробувальну базу – комплекси для перевірки електропараметрів, стенди для механічних випробувань, обладнання для кліматичних випробувань. А інженерно-технічний персонал володіє великим досвідом із розробки та виготовлення складної наукомісткої продукції, такої як гіроскопи, інерційні навігаційні прилади, ГНСС-прилади, апаратура космічного призначення. Одним із напрямів діяльності підприємства є розробка та виготовлення зарядних станцій для електромобілів.
Сьогодні АТ «ЕЛМІЗ» виготовляє зарядні станції власної розробки класу FastCharger, потужністю 75 кВт – ElCharge-75. Зарядна станція оснащена портом швидкого заряду постійним струмом CHAdeMO потужністю до 75 кВт та портом заряду змінним струмом потужністю до 22 кВт Type-2. В ході тестування зарядних станцій істотну увагу інженери приділили відпрацюванню взаємодії цих приладів із програмним забезпеченням різних операторів зарядних мереж. І сертифікували їх на відповідність вимогам чеського оператора Unicorn. Тож ці зарядки внесено до переліку сумісного обладнання, що відкриває можливості для їхнього впровадження в зарядних мережах у Європі.
Також у нашому асортименті – лінійка зарядних станцій ElCharge-АС. Це станції АC-типу, які мають 4 різні конфігурації – для задоволення потреб індивідуальних споживачів (клас ChargeOnly, базова конфігурація) і для бізнесу (клас Smart). При цьому Smart, додатково до ChargeOnly, передбачає обладнання комунікаційним модулем, який збирає та передає на сервер телеметрію станції згідно з протоколом OCPP, дозволяє виконувати диспетчеризацію та організувати білінг. Ці чотири названі конфігурації є такими: • 1 порт AC 22 кВт, 380В; • 2 порти АС 22 кВт, 380В; • 3 порти АС 7 кВт, 220В; • 1 порт AC 22 кВт, 380В + 1 порт АС 7 кВт, 220В.
Оскільки експлуатація зарядних станцій, а тим більше мережі зарядних станцій потребує кваліфікованого та оперативного обслуговування, на підприємстві створено сервісний підрозділ. Наразі ведеться розробка спеціалізованого діагностичного програмного забезпечення та обладнання для сервісу зарядних станцій виробництва АТ «ЕЛМІЗ». У сегменті сучасної електричної мобільності, окрім зарядних станцій, підприємство розробляє та виробляє компактні вантажні електромобілі для комерційних перевезень малих партій товарів та для потреб комунальних служб. Вже укладено контракт із «Фоззі-груп» на забезпечення мережі магазинів «Сільпо» утилітарними електромобілями «Коник» для служби доставки, і українські «Коники» успішно доставляють продукти киянам. Наступним кроком стане автопілотована сільгосптехніка на базі електромобіля «Коник». Саме тому АТ «ЕЛМІЗ» рекомендує обирати і зарядні станції, і електромобілі, спираючись на технічні та експлуатаційні якості, а також на підтримку з боку виробника. Сучасна техніка достатньо складна, тож її обслуговування – важливе питання для власника. Підтримка з боку виробника та якісний сервіс – те, що робить володіння зручним та комфортним.